Śląskie Stowarzyszenie Menadżerów

Kanał RSS

Aktualności

2024-04-02

Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach razem z Alfavox Software Sp. z o.o. zapraszają do udziału w webinarze pt.: Jak sfinansować zakupy IT w MŚP - Cyfryzacja i Przemysł 4.0. Praktyczne porady oraz inspiracje jak proste narzędzia cyfrowe mogą skuteczn

Cyfryzacja i Przemysł 4.0. Praktyczne porady oraz inspiracje jak proste narzędzia cyfrowe mogą skutecznie wesprzeć działanie Twojej firmy. Zgłoszenia tel 600465985

archiwum

Przygotowujemy szkolenie - Delegowanie zadań, monitorowanie i ocena efektów pracy - jak to robić skutecznie?

 

PROGRAM SZKOLENIA:

 

Czy twój zespół jest przygotowany na delegowanie?

Delegowanie a wydawanie poleceń.
Dlaczego styl kierowania menedżera może unicestwić proces delegowania?
Oceń potencjał zespołu – czy jest gotowy na przyjęcie delegowania?
Ścieżka dojścia. Jak przygotować podłoże w zespole do podejmowania nowych zadań. Plan działania.

Delegowanie – od czego zacząć? Jak skutecznie przygotować się do delegowania. Jak mądrze delegować? Dlaczego warto delegować?
Oddanie części obowiązków i odpowiedzialności rozwija potencjał zespołu, uczy samodzielności i  prowadzi do wzrostu efektywności zespołu.
Co delegować, a których zadań bezwzględnie nie możesz zaniedbać i przekazywać pracownikom?
Ćwiczenie: jak na pewno nie delegować zadań. Prezentacja materiału video.
Czego możemy się nauczyć z tego ćwiczenia. Czy widzisz swoje błędy? Co blokuje skuteczne delegowanie? 

Sztuka delegowania – sześć kroków do skutecznego delegowania.
Wyznaczanie celu – delegowanie – monitorowanie – feedback.

Lista kontrolna przygotowania delegowania.
Przydzielanie zadań do delegowania.
Potencjał osoby, a delegowanie zadań, dobierania zadań do kompetencji pracownika.
Co musisz wziąć pod uwagę?
Zagrożenia i wyzwania delegowania.
Wsparcie w trakcie realizowania zadania. Monitoring i ocena.
Case study: Analiza sytuacji pod kątem zagrożeń potencjału delegowania:
niskie zaangażowanie,
mała wiedza,
za dużo obowiązków,
za krótkie terminy,
zadania nie rozwijające,

wypalenie zawodowe,
brak doświadczenia,
zaniedbanie innych obowiązków.
Jak radzić sobie z kwestionowaniem sensu zleconego zadania? 

Motywacyjna komunikacja w trakcie delegowania. 7 poziomów skutecznego delegowania.

Komu delegować?
Jak delegować, aby budzić motywację. Jak delegować, żeby do nas nie wróciło?
Kiedy delegować?
Jak reagować na zastrzeżenia, wskazywać korzyści i straty.
Jak radzić sobie z oporem pracowników?
Jak postępować w przypadku, gdy  pracownicy nie wywiązują się z powierzonych im zadań?
Jak wzbudzać zaangażowanie i odpowiedzialność przy delegowaniu zadań?

Lista kontrolna komunikacji w obszarze delegowania.

Kontekst. Potencjał. Zgoda. SMART. Wsparcie. Pytania. Monitoring. Efekt.
Przegląd listy kontrolnej i krótkie sesje ćwiczeniowe w parach.
Rejestrowanie i ustalanie priorytetów delegowanych zadań.

Rozliczanie wyników delegowania i ocena rezultatów.

Ustalanie deadlin’ów, priorytetów i zasady oceny wykonania zadania.
Monitorowanie postępów i przekazywanie informacji zwrotnych.
Zadawanie pytań w celu oceny postępów.
Przegląd wyników. Jak rozmawiać o rezultatach pracy?
Feedback korygujący – jak dawać negatywną informację zwrotną?
Korygowanie powtarzających się błędów.
Trudne rozmowy z pracownikami w przypadku braku wyników.
Jak radzić sobie z obiekcjami pracownika i różnicą zdań?

Udzielanie informacji zwrotnej i uznania.
Jak chwalić? – rozmowa która inspiruje, wspiera, motywuje, dodaje skrzydeł pracownikowi
Prezentacja z wykorzystaniem przykładowych szablonów, ćwiczenia indywidualne i przegląd grupowy. 

Delegowanie zadań to idealny sposób na rozwój pracownika! Długoterminowe planowanie rozwoju w delegowaniu.

Rejestrowanie i ustalanie priorytetów długo- i krótkoterminowych celów i zadań.
Wypełnianie planów działania i analiza efektywności zadań.
Praca zdalna, a rozliczanie i optymalizacja efektywności.
Prezentacja z wykorzystaniem przykładowych szablonów, ćwiczenia indywidualne i przegląd grupowy.